R.C Sneek Jeugd

Guppen:

(4 – 5 JAAR).

Rugby is leuk en je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen! Je leert passen en vangen van de bal, contact met elkaar, waardoor je lekker over de grond kunt rollen. Je speelt nog geen wedstrijden.

De guppen trainen op vrijdag van 18.00-19:00

Rugby iets voor jou? Dan ben je van harte welkom om geheel vrijblijvend een aantal keer mee te trainen.

Turven:

(6 – 7 JAAR).

Spelen in een turventeam is leuk. Je leert passen en vangen van de bal, contact met elkaar, waardoor je lekker over de grond kunt rollen. Je speelt in een team van 7 spelers op een klein veldje met afmetingen van 20 X 30 meter daardoor je intensief bezig bent met het rugbyspel. Het aantal spelregels is bij de Turven-categorie sterk beperkt: o.a. scrum en line-out (inworp) zijn zaken die pas later in het spel worden ingebracht.

De Turven spelen nog geen officiële competitie, in plaats daarvan doen ze mee aan TBM dagen. Dat houdt in dat er niet iedere zaterdag een wedstrijd is, maar ze spelen eens in de 5 á 6 weken  wedstrijden. Tijdens de wedstrijden is er geen contact maar wordt er tag-rugby gespeeld.

De Turven trainen op vrijdag van 18:00-19.00 uur.

Benjamins:

(8-9 JAAR).

Je bent een Benjamin als je 8 of 9 jaar bent. Bij de Benjamins gaan we al meer het echte rugbyspel spelen. Bij de Turven is het nog wat speels maar bij de Benjamins wordt het wat serieuzer. Passen en vangen zijn nog steeds belangrijk, maar er wordt ook geoefend op tackelen, rucks, mauls en scrums (met aangepaste regels).

De Benjamins spelen nog geen officiële competitie, in plaats daarvan doen ze mee aan TBM-dagen en onderlinge wedstrijden tegen andere noordelijke clubs. Dat houdt in dat er niet iedere zaterdag een programma is, maar ze spelen eens in de 3 a 4 weken.

Bij de Benjamins speel je 9 tegen 9 met aangepaste spelregels.

De Benjamins trainen op vrijdag 18:00 – 19.00 uur.

Mini’s:

(onder 12 jaar).

Je bent een Mini als je 10 of 11 jaar bent. De Mini’s spelen nog geen officiële competitie, in plaats daarvan doen ze mee aan TBM-dagen en onderlinge wedstrijden tegen andere noordelijke clubs.

Dat houdt in dat er niet iedere zaterdag een programma is, maar ze spelen eens in de 3 á 4 weken.

Het team bij de Mini’s wordt wel groter: 12 spelers, onderverdeeld in 5 voorwaartsen en 7 driekwarten. Het veld is aangepast en wordt nu 70 x 35 meter, inclusief 5 meter voor de doelgebieden. Een beschrijving van de spelregels voor de jeugd vind je hier: Spelregels voor de jeugd

De Mini’s trainen op woensdag van 19.30 – 20.30 uur en vrijdag 18.00 – 19.00 uur.

Cubs:

Je bent een Cub als je 12 of 13 jaar bent. Het serieuze rugby gaat nu beginnen op een rugbyveld met officiële afmetingen van 100 x 70 meter en 15 spelers in het veld per team net als in het seniorenrugby. Ondanks het grote veld en al 15 spelers in het team zijn er nog wel aangepaste spelregels voor de Cubs. Deze spelregels vind je hier: Spelregels voor de jeugd

Elke zaterdag wordt er een wedstrijd gespeeld in de officiële competitie. RC Sneek heeft nu nog geen eigen team. Onze jeugd speelt samen met andere Jeugd van district Noord. Ons doel is om zo snel mogelijk een eigen team te hebben.

De Cubs trainen op woensdag van 19:30 tot 20:30 en vrijdag van 18.00 – 19.00 uur.

Junioren:

Je bent een Junior als je 14 of 15 jaar bent. De Junioren spelen competitie en hebben elke zaterdag een wedstrijd. RC Sneek heeft nu nog geen eigen team. Onze jeugd speelt samen met andere Jeugd van district Noord. Ons doel is om zo snel mogelijk een eigen team te hebben.

De Junioren trainen op woensdag en vrijdag van 19.30 – 20:30 uur.

Colts:

Je bent een Colt als je 16, 17 of 18 jaar bent.

Onze Colts spelen in de competitie en hebben elke zaterdag een wedstrijd. RC Sneek heeft nu nog geen eigen team. Onze jeugd speelt samen met andere Jeugd van district Noord. Ons doel is om zo snel mogelijk een eigen team te hebben.

De Colts trainen op woensdag en vrijdag van 19.30 – 21.30 uur.

Gratis proeftraining bij RC Sneek

Hou je van een uitdagende sport? Maar wel samen met een team? Ben je jong of oud, groot of klein, langzaam of snel? Kom dan langs voor een gratis proeftraining en raak verslaafd aan rugby.

Heren dames en jeugd vanaf 5 jaar. Trainen: woensdag en vrijdag Zuidersportpark Sneek